Data and Documentation
Open Data Policy
FAQ
EN
DE
FR
Suchbegriff
Advanced search
Person
Back to overview
Thommen Evelyne
Gender
Female
ORCID
0000-0002-5291-8345
Show all
Projects as responsible applicant
Responsible applicant
Institution of higher education
Start
End date
Funding scheme
Peut-on apprendre la cognition sociale? Une étude sur une intervention ergothérapeutique auprès de jeunes enfants atteints de troubles du spectre de l'autisme
Thommen Evelyne
University of Applied Sciences and Arts Western Switzerland - HES-SO
01.11.2010
30.09.2012
DORE project funding
L'évolution de la cognition sociale et des fonctions exécutives chez des enfants atteints d'autisme : étude longitudinale et comparative.
Thommen Evelyne
University of Applied Sciences and Arts Western Switzerland - HES-SO
01.11.2008
31.01.2011
DORE project funding
Understanding of physical and intentional causality in autistic children and adults.
Thommen Evelyne
University of Applied Sciences and Arts Western Switzerland - HES-SO
01.09.1997
31.08.1998
International short research visits
Les trajectoires développementales des personnes atteintes de troubles envahissants du développement: analyse rétrospective.
Thommen Evelyne
University of Applied Sciences and Arts Western Switzerland - HES-SO
01.04.2006
30.06.2008
DORE project funding
L'évaluation d'une intervention ciblée sur les habiletés sociales auprès de très jeunes enfants atteints de troubles du spectre de l'autisme
Thommen Evelyne
University of Applied Sciences and Arts Western Switzerland - HES-SO
01.10.2012
30.09.2015
Project funding (Div. I-III)
Une approche perceptive du développement de l'intentionnalité chez l'enfant.
Thommen Evelyne
University of Lausanne - LA
01.10.1993
30.09.1995
Project funding (Div. I-III)
Projects as co-applicant
Responsible applicant
Institution of higher education
Start
End date
Funding scheme
L'enfant dans la Cité: enjeux de reconnaissance, enjeux de citoyenneté, enjeux de travail social. Les "Tweens" (9-12 ans) à Lausanne et Bussigny
Malatesta Dominique
University of Applied Sciences and Arts Western Switzerland - HES-SO
01.11.2006
31.07.2009
DORE project funding
La situation des jeunes adultes atteints de Troubles Envahissants du Développement (T.E.D.) dans les structures résidentielles de Suisse romande
Zbinden Sapin Véronique
University of Applied Sciences and Arts Western Switzerland - HES-SO
01.05.2010
30.06.2012
DORE project funding
From language to cognition and vice-versa: Training effects in children with SLI and ASD
Delage Hélène
University of Geneva - GE
01.03.2016
29.02.2020
Project funding (Div. I-III)
-