Person

Back to overview

Thommen Evelyne

Gender Female
ORCID 0000-0002-5291-8345
Show all

Projects as responsible applicant

Responsible applicant Institution of higher education Start End date Funding scheme

Peut-on apprendre la cognition sociale? Une étude sur une intervention ergothérapeutique auprès de jeunes enfants atteints de troubles du spectre de l'autisme
Thommen Evelyne University of Applied Sciences and Arts Western Switzerland - HES-SO 01.11.2010 30.09.2012 DORE project funding

L'évolution de la cognition sociale et des fonctions exécutives chez des enfants atteints d'autisme : étude longitudinale et comparative.
Thommen Evelyne University of Applied Sciences and Arts Western Switzerland - HES-SO 01.11.2008 31.01.2011 DORE project funding

Understanding of physical and intentional causality in autistic children and adults.
Thommen Evelyne University of Applied Sciences and Arts Western Switzerland - HES-SO 01.09.1997 31.08.1998 International short research visits

Les trajectoires développementales des personnes atteintes de troubles envahissants du développement: analyse rétrospective.
Thommen Evelyne University of Applied Sciences and Arts Western Switzerland - HES-SO 01.04.2006 30.06.2008 DORE project funding

L'évaluation d'une intervention ciblée sur les habiletés sociales auprès de très jeunes enfants atteints de troubles du spectre de l'autisme
Thommen Evelyne University of Applied Sciences and Arts Western Switzerland - HES-SO 01.10.2012 30.09.2015 Project funding (Div. I-III)

Une approche perceptive du développement de l'intentionnalité chez l'enfant.
Thommen Evelyne University of Lausanne - LA 01.10.1993 30.09.1995 Project funding (Div. I-III)

Projects as co-applicant

Responsible applicant Institution of higher education Start End date Funding scheme

L'enfant dans la Cité: enjeux de reconnaissance, enjeux de citoyenneté, enjeux de travail social. Les "Tweens" (9-12 ans) à Lausanne et Bussigny
Malatesta Dominique University of Applied Sciences and Arts Western Switzerland - HES-SO 01.11.2006 31.07.2009 DORE project funding

La situation des jeunes adultes atteints de Troubles Envahissants du Développement (T.E.D.) dans les structures résidentielles de Suisse romande
Zbinden Sapin Véronique University of Applied Sciences and Arts Western Switzerland - HES-SO 01.05.2010 30.06.2012 DORE project funding

From language to cognition and vice-versa: Training effects in children with SLI and ASD
Delage Hélène University of Geneva - GE 01.03.2016 29.02.2020 Project funding (Div. I-III)

-