Person

Back to overview

Stoll François

Gender Male
Show all

Projects as responsible applicant

Responsible applicant Institution of higher education Start End date Funding scheme

Lesefertigkeiten bei Schweizerschülern.
Stoll François University of Zurich - ZH 01.10.1989 30.09.1991 Project funding

Lesefertigkeiten bei Schweizerschülern und -schülerinnen (IEA-Projekt).
Stoll François University of Zurich - ZH 01.10.1991 31.12.1995 Project funding

Berufsausbildung und Persönlichkeitsentwicklung
Stoll François University of Zurich - ZH 01.05.1980 30.04.1983 NRP 10 Education and Acting in Society and Professional Life

Literalität des Erwachsenen/Littéracie chez l'adulte/IALS - CH
Stoll François University of Zurich - ZH 01.06.1993 31.03.1998 NRP 33 Effectiveness of our Education Systems

Berufsausbildung und Persönlichkeitsentwicklung
Stoll François University of Zurich - ZH 01.05.1984 31.12.1984 NRP 10 Education and Acting in Society and Professional Life

Berufsausbildung und Persönlichkeitsentwicklung
Stoll François University of Zurich - ZH 01.05.1983 30.04.1984 NRP 10 Education and Acting in Society and Professional Life

Explorationsstudie zur handlungstheoretischen Analyse menschlicher Tätigkeiten
Stoll François University of Zurich - ZH 01.06.1976 31.05.1977 Project funding

Lesen - eine Selbstverständlichkeit? Schweizer Bericht zum "International Adult Literacy Survey"
Stoll François Unassignable - NA 17.05.1999 16.06.1999 Publication grants

Projects as co-applicant

Responsible applicant Institution of higher education Start End date Funding scheme

Evaluation of a framework for ethical decision making in neo- natal intensive care
Bucher Hans Ulrich University of Zurich - ZH 01.10.1999 31.03.2001 Project funding

Erziehung und Bildung hochbegabter Kinder und Jugendlicher.
Hoyningen-Süess Ursula University of Zurich - ZH 01.11.2001 30.04.2004 Project funding

Die Erziehung zum "guten" Lehrling - betriebliche Fallstudien in ausgewählten Berufen
Häfeli Kurt University of Zurich - ZH 01.05.1984 31.12.1985 NRP 10 Education and Acting in Society and Professional Life

Einstellungen, Engagement und Belastung des Lehrers- ein lebensgeschichtlicher Ansatz
Trier Uri Peter University of Berne - BE 01.04.1985 30.09.1987 Project funding

-