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Universal versus culturally-specific aspects of personality and mental health

English title Universal versus culturally-specific aspects of personality and mental health
Applicant Thalmayer Amber Gayle
Number 194552
Funding scheme Eccellenza
Research institution Cognitive Psychology Department of Psychology University of Zürich
Institution of higher education University of Zurich - ZH
Main discipline Psychology
Start/End 01.08.2021 - 31.07.2026
Approved amount 1'856'934.00
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Keywords (11)

Mixed methods; Cultural Psychology; Personality; Mental Health; Mental Illness; Measurement Invariance; Lifespan Development; Global Health; Africa; Longitudinal studies; Cultural Values

Lay Summary (German)

Lead
Zwei Projekte zielen darauf ab, die Internationalisierung der psychologischen Wissenschaft zu verbessern: Eine Längsschnittstudie über Emerging Adults in Afrika und eine länderübergreifende Zusammenarbeit zur Erfassung der psychologischen Dimensionen von Kultur und Störungssymptomen.
Lay summary

Inhalt und Ziel des Forschungsprojekts
Zwei Projekte zielen darauf ab, die kulturspezifischen Aspekte der Psychologie vor dem Hintergrund menschlicher Universalien in den Vordergrund zu rücken. Eine Studie in Namibia und Kenia, könnte die erste laufende Längsschnittuntersuchung der Psychologie in Afrika sein. Eine internationale Kollaboration wird weltweite psychologische Differenzen aufzeigen, indem sie (a) die Variablen, die sich am besten zwischen den Kulturen unterscheiden, (b) psychologische Störungssymptome und (c) deren Zusammenhänge untersucht. Gemeinsam werden diese Projekte aktuelle Modelle in der Psychologie aktualisieren, damit sie breiter anwendbar sind.

Wissenschaftlicher und gesellschaftlicher Kontext
Da die Psychologie das Studium des Menschen im Allgemeinen ist, ist das Ausmaß, in dem sich unser Wissen auf Erkenntnisse aus westlichen Industrienationen, einer kleinen Minderheit der Weltbevölkerung stützt, problematisch (Arnett, 2008; Thalmayer et al., 2020). Es hat sich gezeigt, dass viele Aspekte der Psychologie, sogar grundlegende Wahrnehmungsprozesse, in verschiedenen Kulturkreisen variieren (z.B. Heinrich et al., 2010). Die Psychologie soll für moralische, intellektuelle und professionelle Grunde internationalisiert werden (van de Vijver, 2013): Westliche Voreingenommenheit begrenzt die Verallgemeinerbarkeit unserer Erkenntnisse und die Anwendbarkeit von Maßnahmen, Modellen und Behandlungen auf den Großteil der Welt.

Direct link to Lay Summary Last update: 15.06.2021

Responsible applicant and co-applicants

Employees

Abstract

Because psychology is the study of human beings in general, the extent to which our knowledge relies on evidence from western, industrialized nations, a small minority of the world’s population, is problematic (Arnett, 2008; Thalmayer, Toscanelli, & Arnett, 2020). This bias limits the generalizability of our findings (van de Vijver, 2013). Human beings have a great deal in common, and many universals can be defined (e.g. Brown, 1991). But many aspects of psychology, even basic perceptual processes, have been shown to vary across cultural settings, and those from western, industrialized contexts may be particularly unrepresentative (Heinrich, Heine & Norenzayan, 2010). In the study of psychology, we navigate the universal and culturally specific without a map - we do not yet know which aspects of our models, theories, and instruments are universally applicable, and which are not. Two specific projects will bring the foreground of culturally specific aspects of psychology into better focus against the background of human universals. First, a longitudinal study of emerging adults in Namibia may be the first large exploration of this life stage and the first ongoing longitudinal exploration of psychology in Africa. This important methodology allows for the testing of dynamic processes and development in a context far from where prior work has occurred. Second, a 10-country collaboration to assess psychological dimensions of culture and psychological disorder symptoms builds on a previous effort (Saucier et al., 2015) to seek the variables that best distinguish between cultures in order to refine a global map of psychological variation. Additionally, the study will assess psychological disorder symptoms and will explore the role of cultural characteristics in the prevalence of symptoms. Together, these projects will help to define cultural variation and to update current models and measures of personality and its development, of psychological disorder symptoms, and of emerging adulthood to be more broadly applicable. They will also develop and appropriately adapt efficient inventories for use in diverse contexts, and will integrate knowledge across cultural contexts and disciplines. Ultimately, improved measurement of disorder symptoms can aid screening and prevention efforts and help address the worldwide toll of psychological disorders. Improved understanding of personality and lifespan development across cultures can guide public health interventions.
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