Project

Back to overview

Schreiben im Zwiegespräch / Praktiken des Mentorats und Lektorats in der zeitgenössischen Literatur

English title Writing as Dialogue / Practices of Editors and ‚Mentors’ in Contemporary Literature
Applicant Mohs Johanne
Number 183967
Funding scheme Open Access Books
Research institution Hochschule der Künste Bern Berner Fachhochschule
Institution of higher education Berne University of Applied Sciences - BFH
Main discipline German and English languages and literature
Start/End 01.09.2018 - 28.02.2019
Approved amount 15'000.00
Show all

All Disciplines (2)

Discipline
German and English languages and literature
Romance languages and literature

Keywords (5)

Creative Writing; Schreibprozesstheorie; Mentorat; Lektorat; Autorschaft

Responsible applicant and co-applicants

Publications

Publication
Schreiben im Zwiegespräch / Writing as Dialogue - Praktiken des Mentorats und Lektorats in der zeitgenössischen Literatur / Practices of editors and mentors in contemporary literature
Zimmermann Katrin, Caffari Marie, Mohs Johanne (ed.) (2019), Schreiben im Zwiegespräch / Writing as Dialogue - Praktiken des Mentorats und Lektorats in der zeitgenössischen Literatur / Practices of editors and mentors in contemporary literature, transcript, Bielefeld.

Associated projects

Number Title Start Funding scheme
149942 Schreiben im Zwiegespräch. Das literarische Mentorat als Autorinstanz 01.04.2014 Project funding (Div. I-III)

-