aesthetics; art; caricature; cognition; empathy; expression of emotions; movement; perception; psychology; psychopathology
Gamboni Dario (2010), Ambiguität in der Kunst : Bildtheorie und Interpretationsverfahren, in Rachel Mader Verena Krieger (ed.), 209-244.
Gamboni Dario (2010), The Vision of a Vision : Perception, Hallucination, and Potential Images in Gauguin’s Vision of the Sermon, in Van Gogh Museum (ed.), 11-28.
(2010),
Visions, Waanders Pub, Zwolle.
Burkhalter Sarah (2010), “Living architecture” : skin and dynamics in the Laban Centre, in Valerie Preston-Dunlop, Lesley-Anne Sayers (ed.), 28-39.
Eidenbenz Céline (2009), Danses symptomatiques. De Magdeleine G. à Catherine Contour, in Paule Gioffredi (ed.), 219-233.
Eidenbenz Céline (2009), Théâtre de l’objectivité. La photographie chez les aliénistes au XIXe siècle, in G. Wedekind, H. Molderings (ed.), 103-129.
Eidenbenz Céline (2009), Le bal masqué de l’hystérie. Douglas Gordon, Hysterical, 1995, in Musée départemental d'art contemporain Rochechouart (ed.), 19-35.
Gamboni Dario (2008), De Bernheim à Focillon : la notion de suggestion entre médecine, esthétique, critique et histoire de l’art, in Roland Recht (ed.), 311-322.
Burkhalter Sarah, L’espace danse. De l’onde à la kinesphère, in
FACES. Journal d’architecture, 2011(69), 12-17.
Gamboni Dario, Un pli entre science et art : Hermann Rorschach et son test, in Anne von der Heiden, Nina Zschocke (ed.), xy-yz.