Projekt

Zurück zur Übersicht

Production and consumption of information in large-scale social media

Titel Englisch Production and consumption of information in large-scale social media
Gesuchsteller/in Ciampaglia Giovanni Luca
Nummer 142353
Förderungsinstrument Stipendien für angehende Forschende
Forschungseinrichtung School of Informatics and Computing Indiana University
Hochschule Institution ausserhalb der Schweiz - IACH
Hauptdisziplin Informatik
Beginn/Ende 01.01.2013 - 31.12.2015
Alle Daten anzeigen

Alle Disziplinen (3)

Disziplin
Informatik
Andere Gebiete der Physik
Soziologie

Keywords (13)

social media; wikipedia; twitter; information diffusion; open collaboration; online communities; social production; social computing; time series analysis; complex networks; Hawkes process; text analysis; collective attention

Verantw. Gesuchsteller/in und weitere Gesuchstellende

Publikationen

Publikation
Computational Fact Checking from Knowledge Networks
Ciampaglia Giovanni Luca, Shiralkar Prashant, Rocha Luis M., Bollen Johan, Menczer Filippo, Flammini Alessandro (2015), Computational Fact Checking from Knowledge Networks, in PLoS ONE, 10(6), 0128193-0128193.
Misogynistic Language on Twitter and Sexual Violence
Fulper R., Ciampaglia G. L., Ferrara E., Menczer Filippo, Ahn Y., Flammini A., Lewis B., Rowe K. (2015), Misogynistic Language on Twitter and Sexual Violence, in Proc. ACM Web Science Workshop on Computational Approaches to Social Modeling (ChASM), 2014, Bloomington, Indiana (USA).
MoodBar: Increasing New User Retention in Wikipedia Through Lightweight Socialization
Ciampaglia Giovanni Luca, Taraborelli Dario (2015), MoodBar: Increasing New User Retention in Wikipedia Through Lightweight Socialization, in Proceeding CSCW '15 Proceedings of the 18th ACM Conference on Computer Supported Cooperative Work & , Vancouver, BCACM.
The production of information in the attention economy
Ciampaglia Giovanni Luca, Flammini Alessandro, Menczer Filippo (2015), The production of information in the attention economy, in Scientific Reports, 5, 9452-9452.
Collective Behaviors and Networks
Ciampaglia Giovanni Luca, Ferrara Emilio, Flammini Alessandro (2014), Collective Behaviors and Networks, Springer Verlang, N/A.
Power and Fairness in a Generalized Ultimatum Game
Ciampaglia Giovanni Luca, Lozano Sergi, Helbing Dirk (2014), Power and Fairness in a Generalized Ultimatum Game, in PLoS ONE, 9(6), 99039-99039.
A framework for the calibration of social simulation models
Ciampaglia Giovanni Luca (2013), A framework for the calibration of social simulation models, in Advances in Complex Systems, 16(4-5), n05.
Hoaxy: A platform for online misinformation tracking
Shao Chengcheng, Ciampaglia Giovanni Luca, Flammini Alessandro, Menczer Filippo, Hoaxy: A platform for online misinformation tracking, in WWW '16 Companion: Proceedings of the 25th International Conference on World Wide Web, Montreal, CA.
Style in the Age of Instagram: Predicting Success within the Fashion Industry using Social Media
{Park} J., {Ciampaglia} G.~L., {Ferrara} E., Style in the Age of Instagram: Predicting Success within the Fashion Industry using Social Media, in Proceeding CSCW '16 Proceedings of the 19th ACM Conference on Computer Supported Cooperative Work & , San Francisco, CA.

Wissenschaftliche Veranstaltungen

Aktiver Beitrag

Titel Art des Beitrags Titel des Artikels oder Beitrages Datum Ort Beteiligte Personen
Conference on Complex Systems Vortrag im Rahmen einer Tagung Computational Fact Checking from Knowledge Networks 28.09.2015 Tempe, AZ, Vereinigte Staaten von Amerika Ciampaglia Giovanni Luca;
Netsci 2015 Vortrag im Rahmen einer Tagung Computational Fact Checking from Knowledge Networks 04.06.2015 Zaragoza, Spanien Ciampaglia Giovanni Luca;
CSCW'15 Vortrag im Rahmen einer Tagung MoodBar: Increasing New User Retention in Wikipedia through Lightweight Socialization 16.03.2015 Vancouver, Kanada Ciampaglia Giovanni Luca;
Advancing an industry/academic partnership model for Open Collaboration research, CSCW'15 Satellite event Vortrag im Rahmen einer Tagung Invited Talk 14.03.2015 Vancouver, Kanada Ciampaglia Giovanni Luca;
Invited Talks at Leibniz Institute for the Social Sciences Einzelvortrag Geeks, Clicks and Tweets: What the Internet tells us of social groups 05.03.2015 Cologne, Deutschland Ciampaglia Giovanni Luca;
CRASSH Symposium on Conspiracy Theories and Democracy Vortrag im Rahmen einer Tagung Online Information Diffusion 02.03.2015 University of Cambridge, Grossbritannien und Nordirland Ciampaglia Giovanni Luca;
Ostrom Workshop Fall Colloquium Einzelvortrag The production of information in the attention economy 01.12.2014 Indiana University Bloomington, Vereinigte Staaten von Amerika Ciampaglia Giovanni Luca;
Network Science Colloquium Einzelvortrag Toward Computational Fact Checking 13.10.2014 Indiana University Bloomington, Vereinigte Staaten von Amerika Ciampaglia Giovanni Luca;
ECCS'14 Vortrag im Rahmen einer Tagung The production of information in the attention economy 22.09.2014 IMT Lucca, Italien Ciampaglia Giovanni Luca;


Selber organisiert

Titel Datum Ort
Computational Social Science (Satellite of CCS'15) 01.10.2015 Tempe, AZ, Vereinigte Staaten von Amerika
ACM Web Science 2014 23.06.2014 Indiana University Bloomington, Vereinigte Staaten von Amerika
Collective Behavior and Networks 19.09.2013 Barcelona, Spanien

Veranstaltungen zum Wissenstransfer

Aktiver Beitrag

Titel Art des Beitrags Titel des Artikels oder Beitrages Datum Ort Beteiligte Personen
TTI/Vanguard: COLLABORATION AND THE WORKPLACE OF THE FUTURE 30.09.2015 Washington, D.C., Vereinigte Staaten von Amerika


Kommunikation mit der Öffentlichkeit

Kommunikation Titel Medien Ort Jahr
Medienarbeit: Printmedien, Online-Medien A New Way for Computers to Keep Our Facts Honest The Wall Street Journal International 2015
Medienarbeit: Printmedien, Online-Medien Computer fact-checker and news reader grab attention online Nature International 2015
Medienarbeit: Printmedien, Online-Medien Fact-Checking With Wikipedia Pacific Standard Magazine International 2015
Medienarbeit: Printmedien, Online-Medien Il vero e il falso tweet Il Sole 24 Ore Italienische Schweiz International 2015
Medienarbeit: Printmedien, Online-Medien Indiana University Scientists Create Computational Algorithm for Fact-Checking ACM TechNews International 2015
Medienarbeit: Printmedien, Online-Medien Likes sind wichtiger als die perfekte Kleidergröße Die Welt Deutschschweiz International 2015
Medienarbeit: Printmedien, Online-Medien Machine Learning Algorithm Predicts Which New Faces Will Make It as Fashion Models MIT Technology Review International 2015
Medienarbeit: Printmedien, Online-Medien Machine Learning Selects World's Next Top Models Communications of the ACM International 2015
Medienarbeit: Printmedien, Online-Medien Robot fact-checkers will soon be able to verify the web Wired UK International 2015
Medienarbeit: Printmedien, Online-Medien SCIENTISTS CAN USE INSTAGRAM TO PREDICT FASHION WEEK'S BIGGEST MODELS Harper's Bazaar International 2015
Medienarbeit: Printmedien, Online-Medien THE SCIENCE OF A SUPERMODEL Vogue UK International 2015
Medienarbeit: Printmedien, Online-Medien The science of SUPERMODELS: Researchers create algorithm that scours Instagram to find the best new Daily Mail International 2015
Medienarbeit: Printmedien, Online-Medien Who will be America's next top model? Ask Instagram CBS News International 2015

-