Project

Back to overview

« Apprendre la langue de la majorité des Confédérés ». La discipline scolaire de l’allemand, entre enjeux pédagogiques, politiques, pratiques et culturels (1830-1990)

Applicant Rouiller Viviane
Number 197443
Funding scheme Open Access Books
Research institution Section des sciences de l'éducation FPSE Université de Genève
Institution of higher education University of Geneva - GE
Main discipline Education and learning sciences, subject-specific education
Start/End 01.07.2020 - 31.12.2020
Approved amount 18'000.00
Show all

All Disciplines (2)

Discipline
Education and learning sciences, subject-specific education
Swiss history

Keywords (7)

Allemand; Discipline scolaire; Suisse romande; Histoire; Enseignement; Langue nationale; Langue étrangère

Responsible applicant and co-applicants

Publications

Publication
« Apprendre la langue de la majorité des Confédérés ». La discipline scolaire de l’allemand, entre enjeux pédagogiques, politiques, pratiques et culturels (1830-1990)
RouillerViviane (2020), « Apprendre la langue de la majorité des Confédérés ». La discipline scolaire de l’allemand, entre enjeux pédagogiques, politiques, pratiques et culturels (1830-1990), Peter Lang, Bruxelles.

Associated projects

Number Title Start Funding scheme
141826 Die gesellschaftliche Konstruktion schulischen Wissens - Zur Transformation des schulischen Wissenskorpus und dessen bildungspolitischer Konstruktionsprinzipien seit 1830 (Kurztitel: Transformation schulischen Wissens seit 1830) 01.01.2013 Sinergia

-