Project

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The Tony Game - A Pioneering Method for the Acquisition of Music Reading Skills

English title The Tony Game - A Pioneering Method for the Acquisition of Music Reading Skills
Applicant Gazdzicki Jan
Number 181894
Funding scheme Bridge - Proof of Concept
Research institution Forschung und Entwicklung Hochschule für Musik Fachhochschule Nordwestschweiz FHNW
Institution of higher education University of Applied Sciences and Arts Northwestern Switzerland (without UTE) - FHNW
Main discipline Musicology
Start/End 01.09.2018 - 29.02.2020
Approved amount 191'039.00
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All Disciplines (2)

Discipline
Musicology
Communication sciences

Keywords (10)

Game; Instrumental; Education; Design-Based-Research; Piano; Music reading; Music App; Improvisation; Autonomous learning; Educational App

Lay Summary (German)

Lead
1. LeadDas Notenlesen gilt als eines der wichtigsten Lernfelder des zeitgemässen Musikunterrichts. Es stellt jedoch insbesondere für Kinder eine erhebliche kognitive Herausforderung dar. Im Rahmen dieses Projekts soll ein Produkt entstehen, welches dank eines einzigartigen, didaktischen Methodenkomplexes das Notenlesen für Kinder auf spielerische Art und Weise erfassbar macht und darin ihre Motivation und Kompetenzen steigen lässt.
Lay summary
2. Lay Summary

Das Ziel des Projekts ist die Entwicklung und Markteinführung von The Tony Game for Piano and Tablet (TG). Dieses digitale, musikdidaktische Tool soll Kinder beim Erlernen von Notenlesekompetenzen unterstützen und verspricht langfristig das Niveau in diesem Bereich zu heben. Das TG ist für Anfänger am Klavier gedacht und kann ohne jegliches Vorwissen im Bereich des Notenlesens benutzt werden. Die eigens zu Zwecken des TG entwickelten Lehrmethoden suchen die verbalen Anweisungen eines Musiklehrers sogar gänzlich zu ersetzen. Diese Innovation besitzt ein vielseitiges Zukunftspotenzial, weckte das Interesse von Musikpädagogen und konnte beim Einsatz von Prototypen bereits erste Erfolge verzeichnen. Das Projekt wird an der FHNW Hochschule für Musik in Basel durchgeführt, welche gemeinsam mit der anliegenden Musikschule Basel einen optimalen Ort bietet, an dem eine Synergie zwischen musikpädagogischer Forschung und Praxis entstehen kann. 

3. Wissenschaftlicher und gesellschaftlicher Kontext des Forschungsprojekts

Das Notenlesen ist eine Schlüsselkompetenz eines jeden Musikers und Musikamateurs, jedoch stellt es insbesondere im Kindesalter eine grosse Herausforderung dar. Im TG werden mittels neuartiger musikdidaktischer Ansätze ungewöhnliche Lernwege begangen. Der spielerische und kreative Ansatz erlaubt es den hohen Ansprüchen gerecht zu werden, welche heute an die zeitgenössische Musikpädagogik gestellt werden.
Direct link to Lay Summary Last update: 13.06.2018

Responsible applicant and co-applicants

Employees

Abstract

The Tony Project’s main objective is the development of a pioneering music teaching tool for piano beginners and its implementation in the music app market. This gamified environment, the Tony Game (TG) for piano and tablet, will allow young music pupils a fully autonomous acquisition and training of skills in music literacy (music reading in particular) in the early stages of instrumental education. The TG is conceived as an innovative didactic tool, moreover it aspires to be an entertaining game and above this, an overall aesthetic product. The real (playing the piano) and the virtual world (the application) will be connected by its means - as real sounds produced on a piano will, similar to a game controller, provide input to the virtual reality. Based on the game concept and its prototypes, the tool is to be tested, programmed and published as an application for tablets and introduced stepwise to the mobile app market. Within this process, strategies of Design-Based-Research and a specially developed market strategy will be applied and data on learning processes will be collected, analysed, used for the purpose of the tool’s development, presented in music schools and serve researchers in the field of music pedagogy.The tool will incorporate an original and systematic collection of monophonic music pieces, including a new genre of didactic pieces, so called “reading etudes”. The tool’s didactic and entertaining qualities aim to create a synergy effect. Its tasks will include improvisation and music reading, play (paidia) and game (ludus) elements, respectively. The game’s features will be smoothly embedded into a harmonious system of metaphors, the game’s scenario, dramaturgy and storyboard. With respect to its features, especially the possibility of a playful and autonomous exploration of the music notation system, the TG will be a unique development. The game could be further developed to become a helpful tool in special pedagogy, in particular for children with reading weaknesses. The outcome of the project is a graduate growth of skills within music reading within the users of the TG and an innovation of teaching methods within piano pedagogy.
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